Öğrencilerimiz, Safranbolu-Amasra ile Bursa-İznik’i Gezdiler

2301

Safranbolu-Amasra Gezisi

İlköğretim okulu 6. sınıf öğrencilerimiz, 2-3 Haziran tarihlerinde dünya kültür mirası listesinde bulunan Safranbolu yöresinin coğrafi, tarihi ve kültürel dokusunu izleme fırsatını yakaladı.

Gezide yapılan incelemelerde öğrencilerimiz, Türkiye’de görülen iklim türlerinin özellikleri hakkında çıkarımda bulunabilme (Karadeniz iklimi, bitki örtüsü iklimin insan yaşamı üzerindeki etkileri konut tipi, ekonomik faaliyetler, el sanatları vb.) ve örnek incelemelerle kültürümüzdeki devamlılık ve değişimi değerlendirebilme (gelenek ve görenekler, kutlamalar, yaşam biçimi vb.) üzerine tartışıp bilgilerini tazelediler.

Öğrenci Görüşleri

Zeynep İrge Başkan (6C)

“Ben Safranbolu gezisinde çok eğlendim. Safranbolu’yu gezerken bir çok şey öğrendim. Evlerin hangi malzemelerden yapıldığını, geleneklerinin neler olduğunu, hangi yiyeceklerin yenildiğini öğrendim.

Safranbolu Evleri kerpiçten yapılıyor. Halk birbirine çok güvendiği için kapılarında kilit yok. Erkekler büyük kapı tokmağını, bayanlar küçük kapı tokmağını kullanıyorlar. Yörük köyünde bir çamaşırhaneye gittik. Burası aynı zamanda hamam olarak da kullanılıyormuş. Yörük ağalarının fotoğraflarında bayanların da olduğunu dolayısıyla demokratik bir yönetimleri olduğunu gördük. Ertesi gün gezdiğimiz Amasra büyüleyici bir manzaraya sahipti.

Sonuç olarak Safranbolu gezisi çok zevkliydi, benim için güzel bir tecrübe oldu.”

Bursa- İznik Gezisi

İlköğreitm okulu 7. Sınıf öğrencilerimiz, şehir incelemesi yoluyla, Türk kültür, sanat ve estetik anlayışındaki değişim ve sürekliliğe ilişkin kanıtları  Osmanlı İmparatorluğu’na başkentlik yapmış Bursa ve çevresinin tarihi ve kültürel dokusunu incelediler.

Öğrencilerimizin görüşleri:

Doğa Şatır (7D)

“Bursa gezisi ile ilgili olan kağıt ilk elime ulaştığında çok sevindim. Daha önce de okul gezilerine katılmıştım ve çok eğlenmiştim. Ayrıca Bursa’nın Türk tarihi açısından çok önemli olduğunu biliyordum. Gezi için sabahın erken bir saatinde okula geldim. Yolculuk başladığında rehberimiz Bursa hakkında özet bilgiler vermeye başladı. Gezide, Osmanlı padişahlarının türbelerini, Ulu camii, İpek satılan Koza Han’ı, altı yüzyıllık bir çınarı, çini satılan dükkanları, Cumalıkızık Köyü’nü ve bunlar gibi tarihi yerleri gezdik. Gezide en çok ilgimi çeken yer ”Bursa Kent Müzesi” oldu. Müzede Bursa halkının sertifika karşılığı bağışladığı eski eşyalar, o dönemin mesleklerini tanıtan bölümler ve padişahların bal mumundan heykelleri vardı. Müzeyi gezerken kendimi o dönemde yaşıyormuş gibi hissettim. Tüm bu yazdıklarımı toparlamak gerekir ise dolu dolu bir geziydi. Yorucuydu dinlenmeye pek vakit yoktu. O yorgunluğun bu geziye değdiğini düşünüyorum. Bursa’ya gitmediyseniz gitmeli ve bu güzel tarihi, kültürel mirasa tanık olmalısınız.”

Beliz Tan (7D)

“Bursa’ya Yolculuk

Katıldığım Bursa gezisi benim için çok büyük bir deneyim ve eğlence oldu. Gezide birçok yer gezmekle birlikte tarihimizi ve geleneklerimizi çok iyi öğrendim. Gezi esnasında sürekli bizle beraber dolaşıp, bize değişik bilgiler öğreterek gezimizin hoşça geçmesini sağlayan öğretmenlerimiz ve tur rehberimiz bizleri daima bilinçlendirdi.

Gezdiğimiz yerler arasında Ulu Camii, çeşitli külliyeler, Cumalıkızık köyü ve kervansaray beni çok etkileyen mekanlar oldu.

Bursa’ya ait hediyelik eşya alabilmemiz için ayrılan zaman bizleri çok mutlu etti. Hediyelik eşya satan yerlerde nar, fes, ipek kumaş, koza vb. Şeyler satılması Bursa’nın kültürünü yansıtıyordu.

Öğle yemeğini tarihi Bursa kebapçısında yedikten sonra çini yapımını izleyerek uygulamamız bizlere çok güzel bir anı oldu.

Bu enfes geziyi bizlere yaşatan ve kısa süreliğine de olsa bizi sınav stresinden kurtaran Sosyal Bilimler bölümüne çok teşekkür ediyoruz.”

Deniz Akduman (7B)

“Bursa gezisi tüm yoruculuğuna rağmen eğlenceli geçti. Gezdiğimiz yerlerde hem yeni hem de ilginç bilgiler öğrendik. Ayrıca çok güzel vakit geçirdik. Gezide aklımda kalan en önemli şey Bursa’nın tarihi dokusu ve İznik’teki çini sanatı idi. Rehberimizin anlattığı bilgilerde ilginç ve şaşırtıcıydı. Bu geziye bireysel olarak gidilseydi bu kadar eğlenebilir miydik bilemiyorum. Sonuçta, tüm bilgiler ve gezilen yerler sayesinde bu gezide unutulmaz anlar yaşadım. Tüm bunlardan dolayı, tüm öğretmenlerime teşekkür ediyorum.”